start met derk

Met derk kunt u direct en gratis starten. Een derk account maak je zelf aan op onze website. Vul hier je naam, e-mailadres en gewenste modules in en klik op Account aanmaken. Na het aanmelden ontvang je binnen enkele minuten een mailtje met jouw persoonlijke account. Nu kan je inloggen en meteen aan de slag gaan met derk. Je kunt alle functies en modules gratis en vrijblijvend uitproberen.



Vanuit jouw account kan je andere mensen in de organisatie uitnodigen om gebruik te maken van het platform. Het is ook mogelijk om deze personen andere rechten mee te geven. Op deze manier kunnen de taken binnen de organisatie goed verdeeld worden.

derk gebruiken

Inloggen
Nadat je een account hebt aangemaakt, kan je meteen aan de gang met het platform. Je kunt inloggen op ons platform via app.derk.one. Hier geef je jouw email adres op en jouw wachtwoord. In eerste instantie hebben wij een wachtwoord voor jouw gemaakt. Deze kan je na de eerste keer inloggen aanpassen.



Wachtwoord instellen
Na het inloggen kan je het wachtwoord aanpassen door aan de bovenzijde van het menu op de tandwielen te klikken. Nu verschijnt er een dropdown met verschillende opties. Klik op "account aanpassen". Nu verschijnt er een popup met de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen.
account
Als de beheerder de pin-code optie heeft ingesteld, kan je hier ook een pin-code opgeven. Als je deze niet opgeeft, kan je hier geen gebruik van maken. In dit geval gaat jouw account automatisch naar de wachtwoord inlog pagina.



Modules
Aan de linker zijde van de pagina staan alle modules in het hoofd menu. Per module staan de subonderdelen aan de bovenzijde van de module vermeld. Je kunt modules aan en uitzetten in het hoofd menu onder "modules en verbruik". Na het activeren zal de betreffende module meteen beschikbaar zijn. Het uitzetten van modules zal gebeuren per eerst mogelijke datum. Voor de modules Website, Webshop en Narrowcasting zullen wij contact met u opnemen. Dit betreft maatwerk, zodat wij jullie huisstijl goed kunnen vertalen naar een passend product.

derk instellen

Wachtwoord instellen
Na het inloggen kan je het wachtwoord aanpassen door aan de bovenzijde van het menu op de tandwielen te klikken. Nu verschijnt er een dropdown met verschillende opties. Klik op "account aanpassen". Nu verschijnt er een popup met de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen.
account
Als de beheerder de pin-code optie heeft ingesteld, kan je hier ook een pin-code opgeven. Als je deze niet opgeeft, kan je hier geen gebruik van maken. In dit geval gaat jouw account automatisch naar de wachtwoord inlog pagina.



Browser instellen
Bij de eerste keer inloggen wordt je hoogst waarschijnlijk geconfronteerd met de melding "Je hebt GEEN TOESTEMMING gegeven voor het leveren van notificaties. Je loopt mogelijk belangrijke informatie mis. Volg de werkinstructie om dit te herstellen". Deze instelling is noodzakelijk voor het gebruik van push berichten. Als iemand jou een bericht stuurt, zal je deze melding in je besturingssysteem getoond krijgen.
account
Omdat dit per browser verschild hebben we hieronder een lijstje met de verschillende browsers:



Derk Quick start instellen
Ga ook hiervoor naar het hoofdmenu en klik vervolgens op "platform instellingen". Hier kan je voor jouw organisatie een pin-code login instellen. Vink eerst de twee vinkjes aan. De eerste betreft "Ik begrijp het computer gebruik" en de tweede is voor het instellen van "Derk Quick start". Vul hierna een pin-code in en vul ook je huidige wachtwoord in. Hierna zal de Derk Quick start zijn ingeschakeld. Nu zal voor de organisatie het login venster veranderen, en een overzicht tonen van alle gebruikers. Klik op eigen naam en vul de pin-code in. Voor gebruikers die nog geen pin-code hebben ingestel worden gevraagd dit te doen en worden doorverwezen naar de conventionele login.



Gebruikers toevoegen
Navigeer naar het hoofd menu en klik op "gebruiker toevoegen". Geef nu de naam en het email adres van de nieuwe gebruiker in, en selecteer de rechten van de nieuwe gebruiker. Klik hierna op "toevoegen". De nieuwe gebruiker ontvangt nu een email met een persoonlijk wachtwoord.



Modules
Aan de linker zijde van de pagina staan alle modules in het hoofd menu. Per module staan de subonderdelen aan de bovenzijde van de module vermeld. Je kunt modules aan en uitzetten in het hoofd menu onder "modules en verbruik". Na het activeren zal de betreffende module meteen beschikbaar zijn. Het uitzetten van modules zal gebeuren per eerst mogelijke datum. Voor de modules Website, Webshop en Narrowcasting zullen wij contact met u opnemen. Dit betreft maatwerk, zodat wij jullie huisstijl goed kunnen vertalen naar een passend product.

derk account

Inloggen
Nadat je een account hebt aangemaakt, kan je meteen aan de gang met het platform. Je kunt inloggen op ons platform via app.derk.one. Hier geef je jouw email adres op en jouw wachtwoord. In eerste instantie hebben wij een wachtwoord voor jouw gemaakt. Deze kan je na de eerste keer inloggen aanpassen.



Wachtwoord instellen
Na het inloggen kan je het wachtwoord aanpassen door aan de bovenzijde van het menu op de tandwielen te klikken. Nu verschijnt er een dropdown met verschillende opties. Klik op "account aanpassen". Nu verschijnt er een popup met de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen.
account
Als de beheerder de pin-code optie heeft ingesteld, kan je hier ook een pin-code opgeven. Als je deze niet opgeeft, kan je hier geen gebruik van maken. In dit geval gaat jouw account automatisch naar de wachtwoord inlog pagina.



Modules
Aan de linker zijde van de pagina staan alle modules in het hoofd menu. Per module staan de subonderdelen aan de bovenzijde van de module vermeld. Je kunt modules aan en uitzetten in het hoofd menu onder "modules en verbruik". Na het activeren zal de betreffende module meteen beschikbaar zijn. Het uitzetten van modules zal gebeuren per eerst mogelijke datum. Voor de modules Website, Webshop en Narrowcasting zullen wij contact met u opnemen. Dit betreft maatwerk, zodat wij jullie huisstijl goed kunnen vertalen naar een passend product.

documenten beheer

Door op de button in het hoofdmenu te klikken kom je op deze module terecht. Deze module heeft twee onderdelen. Het eerste onderdeel is "documenten". Hier staan documenten die voor iedereen beschikbaar zijn (die over deze module beschikken). Het tweede onderdeel is "maatschap". Hier staan documenten, waar alleen mensen bij kunnen komen met de rechten tot maatschap. Beide onderdelen werken op dezelfde manier. Op de pagina staat een grote zoekbalk, waar naar een bestaand document gezocht kan worden. Hieronder staat een overzicht van alle documenten. Door op het icoon te klikken kan het document worden geopend. Door op document beheer te klikken kan het document worden aangepast. Denk hierbij een nieuwe versie, nieuwe zoekwoorden en een nieuwe titel. Een nieuw document toevoegen kan middels de button "document toevoegen".

praktijk beheer

Door op de button in het hoofdmenu te klikken kom je op deze module terecht. Deze module heeft drie verschillende onderdelen.



Agenda
Dit is een prakrijksagenda voor verlofdagen, afspraken, besprekingen en andere activiteiten gerelateerd aan de praktijk. Door op een dag te klikken kan er een item worden aangemaakt. Als het meerdere dagen betreft klik en sleep de muis over de betreffende dagen. Bij het loslaten kan het item worden aangemaakt. Door op een item te klikken kan deze worden verwijderd.



Medicijnvoorraad
Dit is een overzicht van alle medicatie in de praktijk. Als er een medicijn over datum is of dreigt te gaan zal deze rood gemarkeerd worden. Ook verschijnt er een bulletpoint melding in het hoofd menu. Je kan door de medicatie scrollen op de hoofdpagina. De medicijnen die verlopen zijn staan altijd boven aan. Door op wijzigen te klikken kan de voorraad worden aangepast. Boven aan de pagina kan de medicatie worden aangemaakt.



Veilig Incidenten Melden
Deze module is in twee onderdelen op te splitsen. Het eerste deel is het melden. Dit geld voor elke gebruiker die toegang heeft tot de praktijk beheer module. Het tweede onderdeel is alleen voor de mensen die bevoegd zijn de meldingen te lezen.

Melding maken
Door op de knop nieuwe melding maken te klikken kan elke gebruiker een melding maken. Hier word gevraagd een aantal verschillende vragen te beantwoorden. Na het maken van de melding wordt deze getoond in de pagina. De persoon kan alleen zijn of haar eigen meldingen zien. Als het team dat kan beoordelen heeft beoordeeld, zal de persoon die de melding heeft gemaakt de status en eventuele acties kunnen terug lezen.

Melding beoordelen
Personen die recht hebben tot het beoordelen van de meldingen zien een overzicht van alle meldingen. Door op een melding te klikken kunnen zij deze beoordelen op Hoofdgroep, Herhalingsrisico en Ernst gevolgen. Hiernaast kunnen zij dan ook nog een oordeel geven en een potentieel nieuw protocol schrijven. Hierna geeft het systeem een waarde aan het incident.

facturatie systeem

Met deze module kan je facturen aanmaken, gemaakte kosten invoeren en een overzicht bekijken. Als je alle kosten en facturen middels deze module laat lopen is het aangeven van je kwartalijkse koste een fluitje van een cent, omdat het systeem alles al voor je heeft verrekend.

Factuur aanmaken
Klik op de knop factuur aanmaken. Er verschijnen nu drie opties: Nieuwe klant, bestaande klant en importeren. Als het een nieuwe klant betreft klik dan hierop. Nu moet je eerst de klant gegevens invullen. Hierna maak je het factuur aan. Als het een bestaande klant betreft kan je deze uit een lijst selecteren en vervolgens het factuur opstellen. Dit betreft een datum (die standaard op de dag van vandaag staat) en een aantal velden. Vul de relevante velden in: artikel naam en omschrijving, aantal, btw hoog en btw laag (het product betreft uiteraard of hoog of laag tarief). Na het aanmaken heeft het systeem alle subtotalen en het totaal voor je uitgerekend en een pdf gemaakt. Omdat het factuur net is aangemaakt komt deze onder openstaande facturen te staan. Dit is een overzicht waar alle openstaande facturen staan. Naast het factuur staat een vinkje, om deze te markeren als voldaan. Het importeren van facturen is relevant voor webshop van woo-commerce (derk shop doet dit automatisch). Bij Woo-commerce kan je de facturen exporteren tot een csv. Deze kan je vervolgens hier weer importeren, zodat de administratie weer kloppend is.

Kosten invoeren
Klik op de knop kosten invoeren. Vermeld vervolgend de naam van het bedrijf of een product omschrijving, de totale factuur kosten, of het hoog of laag btw is, de datum en upload het document. Nu zullen de kosten automatisch bij het juiste kwartaal komen te staan.

Overzicht
Klik op de knop overzicht en maak vervolgens een selectie van het geen waar je een overzicht van wilt hebben en klik op tonen. Nu zal het betreffende overzicht worden getoond. Voor inkomsten staat er een bolletje voor het factuur. Licht groen betekend voldaan, rood betekend nog te voldoen en donker groen zijn facturen vanuit de webshop. Dit geld zowel voor Woo-commerce als voor derk shop.

website beheer

Website beheer staat onder het menu item communicatie. Alle pagina`s worden getoond in het hoofd menu. Door op een pagina te klikken kunnen de teksten worden aangepast, nieuwe artikelen worden geschreven en foto`s worden geplaatst. Boven in de pagina is het mogelijk om een popup in te stellen voor belangrijke informatie voor de bezoekers. Hiernaast staat een button, om een nieuwe pagina te maken. Klik op de button en vul de velden in. Hierna zal de pagina aangemaakt zijn.

narrowcasting

Narrowcasting staat onder het menu item communicatie. Alle slides worden getoond in het hoofd menu, de groene stip geeft aan dat een slide actief is. Bij het aanmaken van een slide staat deze standaard op rood. Klik op het dia icoon om de content van de slide aan te passen. Klik op het tandwiel om de instellingen van de slide aan te passen. Bij instellingen kan de tijd, looptijd, loop datum en zichtbare dagen worden ingesteld. Boven aan de pagina kan het apparaat of de apparaten worden ingesteld. Ook kan hier een nieuw slide worden aangemaakt. Klik op de button slide aanmaken en selecteer het type slide. Hierna zal de slide terug te vinden zijn in het overzicht.

algemeen

Het derk cms onder de noemer derk site of derk shop is een cms systeem dat gemaakt is voor de eindgebruiker. Na het inloggen krijg je meteen een overzicht van alle pagina`s op de website. Aan de linkerzijde van het scherm staan het hoofd menu. Hier staan alle onderdelen en instellingen die mogelijk zijn in combinatie met jou website. Voor pagina`s artikelen, prodcten en categorieën hanteren wij een gezondheidsmeter. Deze geeft jou een indicatie van hoe het onderdeel er voor staat. Dit is gebaseerd op hoe het onderdeel is ingevuld. Hoe meer inhoud hoe gezonder het onderdeel. In het hoofd menu hebben we twee of drie hoofdgroepen afhankelijk van de website. Het eerste onderdeel is website beheer. Hier staat alles voor om de website te beheren, zoals pagina beheer, pop-up beheer en web analyse. Hieronder hebben we webshop beheer. Hier staan onderdelen als bestellingen, producten en categorieën. Tot slot hebben we nog een hoofdgroep: Account beheer, hier staan onderdelen als wachtwoord aanpassen, factuur overzicht, beheerder toevoegen en uitloggen.

pagina`s beheren

Na het inloggen wordt er een overzicht getoond met alle pagina`s die gemaakt zijn voor de website of webshop. De naam van de pagina staat in de eerste kolom, gevolgd door het type pagina. Hierna is de gezondheid van de pagina zichtbaar. De gezondheid van een pagina wordt gebaseerd op de hoeveelheid content. Als deze 80% of hoger is, is deze optimaal geschikt voor de zoekmachines. Als laatste staat er een button. In veel gevallen is dit een dropdown met verschillende opties.
account



Content aanvullen en aanpassen
Door op content aanpassen te klikken kan alle content worden aangepast. Standaard bestaat een pagina uit een titel (menu naam), tekst, een afbeelding, zoekwoorden en een omschrijving. In sommige gevallen zal er meer content zijn op een pagina. In dit geval zal er in het zij menu van de pagina een button staan genaamd overige teksten en afbeeldingen. Als je hier op klikt zal er een lijst geroond worden met alle onderdelen die niet in de hoofdpagina van de pagina te vinden zijn.
account



Pagina toevoegen
In het hoofdmenu onder pagina`s overzicht staat een button nieuwe pagina toevoegen. Let op deze button zal niet bij elke website zichtbaar zijn. Dit is afhankelijk per project. Als je op de button klikt wordt je gevraagd een naam (menu naam) op te geven en het type pagina. Content is een tekstuele pagina, en artikel pagina geeft jou de mogelijkheid om meerdere artikelen aan te maken. Denk hierbij aan een nieuwspagina. Na het aanmaken zal deze pagina in het overzicht getoond worden. De pagina is nog niet zichtbaar, maar kan middels de dropdown op zichtbaar worden gezet.

documenten beheer

Deze module heeft niet elke website. Als jouw website over deze module beschikt kan je deze als volgt gebruiken. Selecteer een bestand door op de button bestand selecteren te klikken. Klik vervolgens op document toevoegen. Nu verschijnt het document in een lijst op deze pagina. Naast de afbeelding of bestandsicoon staat een url. Deze url linkt naar het bestand. Door de url te kopiëren kan je deze gebruiken op een pagina. Navigeer naar de betreffende pagina, en gebruik de link knop om het document te koppelen aan een tekst.

product toevoegen

Producten toevoegen en beheren binnen de webshop werkt vrijwel gelijk aan de pagina`s. Klik op de knop product toevoegen in het hoofdmenu. Geef vervolgens de productnaam op. Hierna zal het product zichtbaar zijn in de producten lijst van producten beheer. Het product heeft dan een gezondheidswaarde van 20%. Klik op de button product beheren, en vul alle velden (zoveel mogelijk) in. Klik vervolgens op aanpassingen opslaan om de content op te slaan. Als het product een gezondheidswaarde heeft van 80% kan je hem zichtbaar maken op de webshop. Nu zal het product voor klanten te bestellen zijn.



Categorieën beheer
Het is ook verstandig, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk om een categorie toe te voegen aan een product. Als het noodzakelijk is voor het jouw webshop staat er al een lijst met categorieën. Selecteer in dit geval dan de juiste categorie. Je kan een categorie toevoegen middels de button categorie toevoegen in het hoofdmenu. Geef hier dan weer de naam van de categorie aan. Vervolgens komt deze in de lijst van categorieën beheer te staan. Hier kan de categorie worden aangevuld met tekst en een afbeelding. De naam van de categorie zal ook meteen getoond worden in de lijst met categorieën bij het producten beheer.

webshop instellen

De Webshop instellingen zijn alle basis functies en gegevens van de webshop. De eerste drie vensters betreffen jou bedrijf en het adres. Hieronder kan je de verzendkosten opgeven. Deze kosten worden dan automatisch mee genomen in de winkelwagen. Hieronder kan je het btw tarief opgeven. Wat jij moet afdragen voor jouw producten. Dit zal in de meeste gevallen 21% betreffen. Tot slot staat hier de api-key van Mollie. Dit is de connectie met jou Mollie account, voor de online betalingen.

klanten beheer

In het hoofdmenu staat een button genaamd klanten. Hier word een overzicht getoond van alle klanten die zich hebben aangemeld op de webshop. Als je op de button klant beheren klikt krijg je een lijst met drie opties te zien. Je kan hier de klantgegevens opvragen, de bestel geschiedenis van de klant bekijken en de klant blokken van de webshop als er complicaties zijn met de betreffende klant.

bestellingen beheer

Onder de button bestellingen staan alle geplaatste bestellingen. Per bestelling word er getoond wat de betaal status is. Hiernaast kan je als beheerder zelf aangeven wat de productie en/of de leveringsstatus is van zo`n bestelling. door op een bestelling te klikken krijg je een compleet overzicht van de bestelling en de klant.

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact op met onze support afdeling.